..: Menu :..

 Strona główna

 Co to jest noni

  Historia

Firma Morinda (Tahitian Noni International)

 Produkcja

 
PRODUKTY:
Sok Noni
WSPÓŁPRACA
Zamówienie

Kontakt

FIRMA MORINDA® (TAHITIAN NONI INTERNATIONAL)

Powstanie firmy Morinda® (Tahitian Noni International ) różniło się od powstania większości firm w dzisiejszym świecie. Morindę stworzono dla produktu. W 1991 roku naukowiec d.s. żywności z Utah w Stanach Zjednoczonych, John Wadsworth – jeden z późniejszych założycieli firmy Morinda® (Tahitian Noni International) – otrzymał paczkę od przyjaciela z Tahiti. Paczka zawierała próbkę owocu, o którym John - tak jak większość ludzi na świecie - wcześniej nie słyszał. „Noni” – tak nazywali owoc rdzenni mieszkańcy Tahiti. Zbiegiem okoliczności, John szukał właśnie naturalnego składnika żywieniowego, z którego mógłby stworzyć produkt wellness / dobrego samopoczucia. Zaciekawiony, wraz z innym naukowcem, Steven'em Story, rozpoczął nad nią badania a także zaczęli poszukiwali badań tej rośliny przeprowadzonych przez innych naukowców. To co odkryli było niesamowite. Znaleźli roślinę, której historia sięga tysięcy lat wstecz i która była dosłownie przenoszona z wyspy na wyspę, przez rdzennych mieszkańców Polinezji, ponieważ miała tak unikalne właściwości. Zdali sobie sprawę że to co obdarowało niezwykłymi właściwościami starożytnych mieszkańców Polinezji, mogło teraz tymi samymi właściwościami obdarować życie pozostałych mieszkańców Ziemi.

W 1993 roku, po zapoznaniu się z badaniami Dr Heinicke, John Wadsworth wyruszył na Polinezję Francuską gdzie potwierdził istnienie wystarczającej do celów komercyjnych, ilości owocu noni. Poszukiwał również osób które w tradycyjny sposób wykorzystywały noni. Przeprowadził wiele wywiadów z mieszkańcami oraz przedstawicielami rządu oraz przeszukał biblioteki w poszukiwaniu dokumentów historycznych potwierdzających jego informacje. Odkrył wiele naukowych prac odnoszących się do niezwykłych właściwości noni i jego tradycyjnych korzyściach. Szybko przekonał się o potencjale tej rośliny i rozpoczął pracę nad zastosowaniem jej w diecie.

Po kilku latach badań nad noni, John i Steven opracowali i opatentowali, wysoko wyspecjalizowany proces produkcji Tahitian Noni® Original. Wraz z tym produktem narodziła się potrzeba dzielenia się jego zaletami z ludźmi na całym świecie. Następnym ich krokiem było połączenie sił z ekspertami żywieniowymi Kerry’m Asay, Kim’em Asay, i Kelly Olsen’em. Ponieważ historia noni jest unikalna, postanowili oni że najlepszą metodą na dystrybucję produktów będzie sprzedaż bezpośrednia gdzie ludzie opowiadają sobie o zaletach tego niezwykłego owocu i produktów na jego bazie. W taki oto sposób, sekret dobrego samopoczucia z dalekiej Polinezji stał się znany na świecie. Dzięki połączeniu nauki, doświadczenia marketingowego oraz znajomości branży, w 1996 roku powstało rewolucyjne przedsięwzięcie: Morinda® ( Tahitian Noni International)

W pierwszym roku istnienia z jednym tylko produktem firma Tahitian Noni International osiągnęła 33 miliony dolarów sprzedaży w pierwszym roku swojego istnienia. Rozpoczęli więc ekspansję międzynarodową.

W 2000 roku założyciele firmy Morinda® spotkali się z przedstawicielami rządu Polinezji Francuskiej i podpisali umowę, która przyniosła wiele obustronnych korzyści, m.in. wiele miejsc pracy oraz znaczące inwestycje dla całego kraju.

W 2001 roku Morinda® znalazło się na 26 miejscu rankingu magazynu Inc. Magazine 500 najszybciej rozwijających się prywatnych firm w USA. W Provo,  Utah w USA powstała główna siedziba firmy – o powierzchni 150 000 metrów kwadratowych.

W roku 2002, Griffin Hill, niezależna firma badań marketingowych opublikowała opinię że „Tahitian Noni International jest jedną z najszybciej rozwijających się prywatnych firm w Ameryce, mniej niż dziesięć prywatnych firm w historii może równać się z rozwojem Tahitian Noni International w ciągu sześciu lat wzrostu.”

W roku 2003, jako pionierzy w przemyśle noni, Morinda® jako pierwsza firma otrzymała autoryzację Novel Food  (Nowa żywność) aby wprowadzić na rynek Unii Europejskiej sok z noni. Wymagało to od firmy przeprowadzenia dokładnych, długotrwałych i kosztownych badań bezpieczeństwa produktu. W tym samym roku całkowita sprzedaż osiąnęła 2 miliardy dolarów a ponad miliard dolarów został wypłacony w postaci prowizji Niezależnym Konsultantom.

Rok 2004 przyniósł powstanie tuzinów nowych produktów (m.in. kosmetyki), których kluczowym elementem pozostały elementy rośliny noni: owoc, liść i nasiona.

W marcu 2010 roku Morinda® (Tahitian Noni International) wprowadziła na rynek cztery nowe napoje w linii Tahitian Noni® Beverages: Pure, Family Grape (Winogrono), Family Mango-Passionfruit (Mango i Marakuja oraz Extra. Produkty te wraz z oryginalnym napojem sprawiają iż Morinda® nieustannie dostarcza całemu światu, wspaniałych produktów na bazie noni.

Morinda® (Tahitian Noni International) działa już w 75 krajach. Cały czas jest oparta na kapitale własnym, wobec czego nie ma długów. Stworzyła nowy rodzaj przemysłu – przemysł napojów bioaktywnych (Bioactive Beverage’s), w którym buduje swoją światową markę.

Od początku
Morinda® (Tahitian Noni International) jest zaangażowana w badania nad noni, które sprawiają iż marka Tahitian Noni jest unikalna. Otrzymała również dwie dodatkowe autoryzacje Novel Food w 2008 roku na herbaty z noni oraz w 2010 na koncentraty noni – jest to przełomowy czas otwierający nowe możliwości.

Morinda® zajmuje drugie miejsce razem z firmą Danone jeżeli weźmiemy pod uwagę ilość autoryzacji „Novel Food” przyznanych przez Unię Europejską. Na pierwszym miejscu znajduje się międzynarodowa firma Unilever z pięcioma autoryzacjami Novel Food na swoje produkty żywieniowe.

Morinda® dba także o gospodarkę Polinezji Francuskiej. Zatrudnia tysiące certyfikowanych zbieraczy noni, funduje stypendia dla zbieraczy i ich dzieci, zaopatruje wiele szkół w podręczniki i inne materiały edukacyjne oraz komputery. Morinda® także ofiarowuje jedzenie, ubrania, meble oraz produkty Tahitian Noni by pomóc dzieciom mieszkającym w sierocińcu umiejscowionym niedaleko miejsca gdzie przetwarzane si owoce noni. Dzięki dotacjom Morinda® udało się również rozbudować plac zabaw dla dzieci z tego sierocińca.   

Morinda® (Tahitian Noni International) jest zdecydowanym liderem w produkcji i rozwoju produktów na bazie noni, oraz jako jedyna firma na świecie posiada laboratorium całkowicie poświęcone badaniom nad Morinda citrifolia (noni). Do chwili obecnej przeprowadzili i opublikowali w wielu naukowych i medycznych wydawnictwach 20 badań klinicznych na ludziach. 

Ponieważ nikt nie zna noni tak dobrze jak Morinda® (Tahitian Noni International), aby zapewnić najwyższą jakość, Morinda® nie produkuje swojego sztandarowego produktu poprzez pośredników. Morinda® kontroluje każdy krok w procesie produkcyjnym, poczynając od zbioru owocu do dostarczenia produktu pod drzwi klienta. Możesz więc spożywać produkty firmy Morinda® z pełnym zaufaniem, wiedząc że wysokiej jakości produkcja gwarantuje 100% satysfakcji.


Waldemar Domagała - Niezależny Konsultant "Morinda" UK ID 1645541 . Tahitian Noni® jest znakiem towarowym Morinda® Inc. Użyto za pozwoleniem © Morinda® Inc.